Dutch-Netherlands

(Race) motoren

Vragen / Questions / Questions / Frage > Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.

 

MICROLON – Voor (race) motoren & Trials & Off Roads en ook voor de wielophangingen

 

De laatste nieuwe video van Microlon Europa een BMW GS1200cc

Dim lights Embed Embed this video on your site

 

Microlon is speciaal ontworpen om prestaties, brandstof verbruik en emissies te verbeteren.

Moderne motors hebben motoren met een hoge compressie, deze hoge prestaties verkrjgt men bij een hoog toerental en dat genereerd weer veel warmte.

Dit verhoogt weer de kans op schade aan de motor met als gevolg wrijving en dit heeft weer tot gevolg het verlies in prestaties. Microlon heeft een formule voor de motor ontwikkelt dat de prestaties verhoogt en de motoren helpt zelfs langer mee te gaan.

 

Elke motor kan veel baat erbij hebben als ze een one-time Microlon behandeling hebben gehad.

Zie de getuigschriften van onderstaande personen, die er veel baat bij hebben.

Motor Suzuki TL1000 R > Roger v.d. Bergh

Rich Schlater papieren

4 June 2008 de test van een Ducati ST2 944cc

Louigi Moto

Microlon referentie brief

 

 

FTX Vork behandeling met een verschil - chromen vorken presteren bijna hetzelfde als een Silver Nitride Race/Titanium vorken.

FTX is een uniek product dat je installeert in de normale voorvork, het vermindert de wrijving tot een niveau dat vergelijkbaar is met dat van kostbare genitreerd/Titanium vork. Het verbetert de remmen, het maken van bochten en zorgt voor meer veiligheid en comfort, terwijl de grenzen worden verlegt op de weg of in het veld !

FTX is een speciaal samengesteld product voor het gebruik in een trial vork en in de schokbrekers.

FTX vult de natuurlijke onvolkomenheden van het metaal met een permanente film die duidelijk de stiction vermindert.

FTX is een eenmalige behandeling. Het houd uw wielen in een beter contact met de weg, waardoor u een veiliger gevoel krijgt bij hogere snelheden, en het maken van bochten maar vooral ook tijdens het racen is dit zeer voornaam.

 

Wat is stiction ?

Een afkorting voor "statische wrijving". De wrijving die voorkomt bij stationair draaien als de motor in beweging wordt gezet. Twee vaste voorwerpen die tegen elkaar drukken (maar niet glijden) zullen een enkele drempel van kracht evenwijdig nodig hebben om het oppervlak van het contact met het oog op statische samenhang te overwinnen. Stiction is een drempel, is niet een constante kracht. Om je vork te comprimeren naar een bepaalde hoeveelheid kracht dat overwonnen moet worden voordat het begint te bewegen en dat is waar we over praten (de kracht die nodig is om de statische wrijving te overwinnen totdat de voorvorken van de buizen beginnen te schuiven). Materiaalsoorten, afwerking behandeling, de ontwerp van de afdichting, coatings en de viscositeit van de olie, spelen allemaal een grote rol in deze stiction kwesties.

Het verminderen van stiction in de vorken is de eerste actie om meer vloeistof in beweging te hebben. Het loont vooral in de kleinere secties die schokkerig zijn, o.a. het breken van hobbels, gaten in het wegdek etc.

 

De eenvoudige instructies voor te installeren:

1. De vork volledig aftappen.

2. Schud de FTX behandeling minimaal 2 minuten totdat deze goed gemengd is.

3. Voeg 29mm (2 oz) per vork toe per buis.

4. Vervolgens voeg de olie toe aan de vork volgens de voorschriften van de fabrikant.

5. Rijd minimaal 30 minuten direct na het aanbrengen om de procedure te voltooien.

 

De video's & getuigschriften zijn copyright van Microlon Benelux (www.microlon.nl) en mogen alleen met schriftelijke toestemming van de Firma Microlon Benelux ( Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien. ) gebruikt worden (alleen de Gun Juice met de geweren zijn niet van Microlon Benelux).